esports

Nye aldersmærkninger sætter gang i spekulation om Call of Duty Black Ops og Black Ops 2 remasters

Efter at have givet os et friskt pust til Modern Warfare, ser det ud til, at Call of Duty kan være på vej til at genbesøge endnu et stort kapitel i sin franchise. Der er nemlig opstået rygter om, at de to første Black Ops-spil står til at få fornyet opmærksomhed. Det første Call of Duty: Black Ops udkom oprindeligt helt tilbage i 2010, mens efterfølgeren landede i 2012. Nu, godt og vel halvandet årti senere, ser det ud til, at tiden kan være moden til en remaster.

Spekulationerne er blevet antændt af, at både Call of Duty: Black Ops og Call of Duty: Black Ops 2 har modtaget nye aldersmærkninger fra det sydkoreanske klassificeringsnævn, GRAC. Selve mærkningerne afslører ikke det store udover et kort resumé af handlingen, samt det faktum at spillene er henvendt til et voksent publikum. At disse mærkninger dukker op netop nu, har dog skabt stor interesse blandt fans, da det kommer en smule ud af det blå.

Så vidt vi kan vurdere, er teorierne splittet i to lejre. Den ene lejr tror på, at spillene får en decideret remaster, som sandsynligvis kun vil dække de ikoniske kampagner og zombies-spiltyper, så de ikke ender med at overskygge og konkurrere med multiplayer-delen i de nyere hovedudgivelser. Den anden lejr gætter på, at vi slet og ret har i vente at få en række friske Nintendo-versioner af de ældre Call of Duty-spil, og at de to første Black Ops-titler blot skal sparke gang i den bølge.

Originalquelle: www.gamereactor.dk →